PropellerAds
E-commerce ឬ​ហៅ​បាន​ថា​ទីផ្សារ​ពាណិជ្ជកម្ម​អេឡិចត្រូនិក​សំដៅ​ទៅ​ដល់​មធ្យោបាយ​ទិញ​លក់​ទំនិញ​នៅ​លើ​ប្រព័ន្ធ​អ៊ីនធឺណិត (Online)។ បច្ចុប្បន្ន​មិន​ថា​តែ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ឬ​បណ្ដា​ប្រទេស​ដទៃ​ទៀត ការ​ប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា​សាមញ្ញ​មួយ​នេះ កំពុង​មាន​ការ​កើន​ឡើង។
Sabay ណែនាំ​ឲ្យ​ស្គាល់​លំដាប់​ប្រទេស​ទាំង ១០ ដែល​កំពុង​ចរាចរ​ទីផ្សារ E-commerce ធំ​ជាង​គេ​បំផុត​ក្នុង​លោក​គិត​ត្រឹម​ត្រីមាស​ទី ១ ឆ្នាំ ២០១៧។
១.ប្រទេស​ចិន:
ក្នុង​ប្រទេស​យក្ស​មួយ​នេះ ក្ដោបក្ដាប់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ធំ​មួយ​ឲ្យ​ឈ្មោះ Alibaba ហើយ​បាន​បែងចែក​ជា​ចំណែក​ទីផ្សារ​ដាច់​ដោយ​ឡែក​ពី​គ្នា​រួម​គ្មាន Taobao, Alibaba.com, Tmall និង​មួយ​ចំនួន​ផ្សេង​ទៀត ជា​ការ​កើន​ឡើង​ចំណូល ៣៥ ភាគរយ​ប្រចាំ​ឆ្នាំ។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៦៧២ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ១៥.៩ ភាគរយ
២.សហរដ្ឋអាមេរិក:
ជាប់​ចំណាត់​ថ្នាក់​ទី ២ កាន់កាប់ E-commrce ធំ​បំផុត​លើ​សកលលោក ដែល​មាន​ក្រុមហ៊ុន​យក្ស ២ កំពុង​បម្រើ​សេវាកម្ម​ដល់​អតិថិជន រួម​មាន Amazon & eBay។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៣៤០ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៧.៥ ភាគរយ
៣.ចក្រភព​អង់គ្លេស:
ថ្វី​បើ​ជា​ប្រទេស​តូច​មួយ ធៀប​នឹង​ចិន​ឬ​សហរដ្ឋ​អាមេរិក ប៉ុន្តែ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ក្នុង​ចក្រភព​មួយ​នេះ ក៏​ពេញ​និយម​លើ​ការ​ប្រើប្រាស់​ទីផ្សារ (Online) តាម​រយៈ​គេហទំព័រ Amazon UK, Argos និង Play.com ដែល​សុទ្ធ​សឹង​ជា​ក្រុមហ៊ុន​លំដាប់​កំពូល​ក្នុង​ស្រុក។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៩៩ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ១៤.៥ ភាគរយ
៤.ជប៉ុន:
ស្ថិត​ក្នុង​ប៉ែក​អាស៊ី​ប្រទេស​ពោរពេញ​ដោយ​វិស័យ​បច្ចេកវិទ្យា​មួយ​នេះ សង្កេត​ឃើញ​រីក​ចម្រើន​ខ្លាំង​លើ​វិស័យ mcommerce (ទិញ​លក់​ឧបករណ៍​អេឡិចត្រូនិក) ខ្លាំង​ជាង ecommerce។ ក្រុមហ៊ុន Rakuten ឈរ​នៅ​លំដាប់​កំពូល​ក្នុង​ស្រុក ខាង​លក់​ដូរ​ទំនិញ Online។ ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៧៩ ប៊ីលាន​ដុល្លារ ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៥.៤ ភាគរយ
៥.ប្រទេស​អាល្លឺម៉ង់:
អាល្លឺម៉ង់​ជា​ប្រទេស​លំដាប់​ទី ២ ក្នុង​ប៉ែក​អឺរ៉ុប បន្ទាប់​ពី​អង់គ្លេស ហើយ​ក៏​មិន​ខុស​ពី​ចក្រភព​មួយ​នោះ ប្រទេស​នេះ ក៏​មាន​ក្រុមហ៊ុន Amazon និង eBay ដូចគ្នា បន្សំ​នឹង​គេហទំព័រ​ចែកចាយ​តូចៗ​ជា​ច្រើន​ទៀត។​
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៧៣ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៨.៤ ភាគរយ
៦.ប្រទេស​បារាំង:
ថ្វី​បើ​បារាំង​មាន Amazon មិន​ខុស​ពី​ប្រទេស​កំពូល​ដទៃ ប៉ុន្តែ​ហាក់​ទទួល​បាន​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍​ទាប​ជាង​ក្រុមហ៊ុន​មាន​មូលដ្ឋាន​ក្នុង​ស្រុក Odegeo & C-discount ដែល​ជួយ​ពង្រឹង​ទីផ្សារ​ពាណិជ្ជកម្ម​អេឡិចត្រូនិក​ឲ្យ​មាន​ឈ្មោះ​ក្នុង​លំដាប់​ទាំង ១០ ជុំវិញ​ពិភពលោក។​
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៤៣ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៥.១ ភាគរយ
៧.ប្រទេស​កូរ៉េ​ខាង​ត្បូង:
ប្រទេស​មាន​អ៊ីនធឺណិត​ល្បឿន​កំពូល​មួយ​នេះ ក៏​ប្រមូល​ផ្តុំ​ទៅ​ដោយ​គេហទំព័រ​លក់​ទំនិញ Online ជា​ច្រើន ហើយ​ក្រុមហ៊ុន​ធំ​បំផុត​ប្រចាំ​តំបន់​រួម​មាន Gmarrket និង Coupang។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៣៧ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៩.៨ ភាគរយ
៨.ប្រទេស​កាណាដា:
បន្សំ​នឹង​ភាព​ជោគជ័យ​លើ​ស្លាកយីហោ​ទីផ្សារ​លក់​​ក្នុង​ស្រុក Costco ក៏​បាន​ទម្លាក់​ទីផ្សារ e-commere ក្នុង​ប្រទេស​នេះ រាង​ទាប​ជាង​គូ​ប្រជែង​ដទៃ។ ថ្វី​បើ Amazon បច្ចុប្បន្ន​កំពុង​ដំណើរការ ប៉ុន្តែ​ទំហំ​នៃ​ការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​មក​ប្រើប្រាស់​របស់​អតិថិជន ហាក់​នៅ​មាន​កម្រិត។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៣០ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៥.៧ ភាគរយ
៩.ប្រទេស​រុស្ស៊ី:
​ថ្វី​បើ​ប្រទេស​មហា​អំណាច​មួយ​នេះ ជាប់​ឈ្មោះ​ជា​ប្រទេស​លំដាប់​ទី ១ មាន​អ្នក​ប្រើប្រាស់​អ៊ីនធឺណិត​ច្រើន​បំផុត​ក្នុង​ទ្វីប​អឺរ៉ុប​ក្តី ប៉ុន្តែ​ទីផ្សារ​លក់ (Online) ក្នុង​ស្រុក​មាន​ត្រឹម​តែ ២ ភាគរយ។ គេហទំព័រ​ Ulmart, Citilink&Ozon ជា​ជំហរ​រឹង​មាំ​បំផុត​នៃ e-commerce ក្នុង​តំបន់។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ២០ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ២ ភាគរយ
១០.ប្រទេស​ប្រេស៊ីល:
សន្ទុះ​នៃ​ការ​ហក់​ឡើង​ទីផ្សារ e-commerce ហាក់​មាន​កំណើន ២២ ភាគរយ​នា​ឆ្នាំ​កន្លង​ទៅ ជំរុញ​ឲ្យ​ទីផ្សារ​ក្នុង​ស្រុក​សរុប​នៃ​ការ​លក់ Online មាន​ប្រហែល ២.៨ ភាគរយ។ កាន់កាប់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ក្នុង​ស្រុក MercadoLibre&B2W Digital Inc។
ប្រភព៖ business ប្រែ​សម្រួល៖ កៅ រក្សា

ថ្ងៃ​នេះ មក​ស្គាល់​​ប្រទេស​មាន​អ្នក​រក​ស៊ី​អនឡាញ​ធំៗ​​បំផុត​​លើលោក​

E-commerce ឬ​ហៅ​បាន​ថា​ទីផ្សារ​ពាណិជ្ជកម្ម​អេឡិចត្រូនិក​សំដៅ​ទៅ​ដល់​មធ្យោបាយ​ទិញ​លក់​ទំនិញ​នៅ​លើ​ប្រព័ន្ធ​អ៊ីនធឺណិត (Online)។ បច្ចុប្បន្ន​មិន​ថា​តែ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ឬ​បណ្ដា​ប្រទេស​ដទៃ​ទៀត ការ​ប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា​សាមញ្ញ​មួយ​នេះ កំពុង​មាន​ការ​កើន​ឡើង។
Sabay ណែនាំ​ឲ្យ​ស្គាល់​លំដាប់​ប្រទេស​ទាំង ១០ ដែល​កំពុង​ចរាចរ​ទីផ្សារ E-commerce ធំ​ជាង​គេ​បំផុត​ក្នុង​លោក​គិត​ត្រឹម​ត្រីមាស​ទី ១ ឆ្នាំ ២០១៧។
១.ប្រទេស​ចិន:
ក្នុង​ប្រទេស​យក្ស​មួយ​នេះ ក្ដោបក្ដាប់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ធំ​មួយ​ឲ្យ​ឈ្មោះ Alibaba ហើយ​បាន​បែងចែក​ជា​ចំណែក​ទីផ្សារ​ដាច់​ដោយ​ឡែក​ពី​គ្នា​រួម​គ្មាន Taobao, Alibaba.com, Tmall និង​មួយ​ចំនួន​ផ្សេង​ទៀត ជា​ការ​កើន​ឡើង​ចំណូល ៣៥ ភាគរយ​ប្រចាំ​ឆ្នាំ។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៦៧២ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ១៥.៩ ភាគរយ
២.សហរដ្ឋអាមេរិក:
ជាប់​ចំណាត់​ថ្នាក់​ទី ២ កាន់កាប់ E-commrce ធំ​បំផុត​លើ​សកលលោក ដែល​មាន​ក្រុមហ៊ុន​យក្ស ២ កំពុង​បម្រើ​សេវាកម្ម​ដល់​អតិថិជន រួម​មាន Amazon & eBay។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៣៤០ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៧.៥ ភាគរយ
៣.ចក្រភព​អង់គ្លេស:
ថ្វី​បើ​ជា​ប្រទេស​តូច​មួយ ធៀប​នឹង​ចិន​ឬ​សហរដ្ឋ​អាមេរិក ប៉ុន្តែ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ក្នុង​ចក្រភព​មួយ​នេះ ក៏​ពេញ​និយម​លើ​ការ​ប្រើប្រាស់​ទីផ្សារ (Online) តាម​រយៈ​គេហទំព័រ Amazon UK, Argos និង Play.com ដែល​សុទ្ធ​សឹង​ជា​ក្រុមហ៊ុន​លំដាប់​កំពូល​ក្នុង​ស្រុក។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៩៩ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ១៤.៥ ភាគរយ
៤.ជប៉ុន:
ស្ថិត​ក្នុង​ប៉ែក​អាស៊ី​ប្រទេស​ពោរពេញ​ដោយ​វិស័យ​បច្ចេកវិទ្យា​មួយ​នេះ សង្កេត​ឃើញ​រីក​ចម្រើន​ខ្លាំង​លើ​វិស័យ mcommerce (ទិញ​លក់​ឧបករណ៍​អេឡិចត្រូនិក) ខ្លាំង​ជាង ecommerce។ ក្រុមហ៊ុន Rakuten ឈរ​នៅ​លំដាប់​កំពូល​ក្នុង​ស្រុក ខាង​លក់​ដូរ​ទំនិញ Online។ ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៧៩ ប៊ីលាន​ដុល្លារ ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៥.៤ ភាគរយ
៥.ប្រទេស​អាល្លឺម៉ង់:
អាល្លឺម៉ង់​ជា​ប្រទេស​លំដាប់​ទី ២ ក្នុង​ប៉ែក​អឺរ៉ុប បន្ទាប់​ពី​អង់គ្លេស ហើយ​ក៏​មិន​ខុស​ពី​ចក្រភព​មួយ​នោះ ប្រទេស​នេះ ក៏​មាន​ក្រុមហ៊ុន Amazon និង eBay ដូចគ្នា បន្សំ​នឹង​គេហទំព័រ​ចែកចាយ​តូចៗ​ជា​ច្រើន​ទៀត។​
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៧៣ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៨.៤ ភាគរយ
៦.ប្រទេស​បារាំង:
ថ្វី​បើ​បារាំង​មាន Amazon មិន​ខុស​ពី​ប្រទេស​កំពូល​ដទៃ ប៉ុន្តែ​ហាក់​ទទួល​បាន​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍​ទាប​ជាង​ក្រុមហ៊ុន​មាន​មូលដ្ឋាន​ក្នុង​ស្រុក Odegeo & C-discount ដែល​ជួយ​ពង្រឹង​ទីផ្សារ​ពាណិជ្ជកម្ម​អេឡិចត្រូនិក​ឲ្យ​មាន​ឈ្មោះ​ក្នុង​លំដាប់​ទាំង ១០ ជុំវិញ​ពិភពលោក។​
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៤៣ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៥.១ ភាគរយ
៧.ប្រទេស​កូរ៉េ​ខាង​ត្បូង:
ប្រទេស​មាន​អ៊ីនធឺណិត​ល្បឿន​កំពូល​មួយ​នេះ ក៏​ប្រមូល​ផ្តុំ​ទៅ​ដោយ​គេហទំព័រ​លក់​ទំនិញ Online ជា​ច្រើន ហើយ​ក្រុមហ៊ុន​ធំ​បំផុត​ប្រចាំ​តំបន់​រួម​មាន Gmarrket និង Coupang។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៣៧ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៩.៨ ភាគរយ
៨.ប្រទេស​កាណាដា:
បន្សំ​នឹង​ភាព​ជោគជ័យ​លើ​ស្លាកយីហោ​ទីផ្សារ​លក់​​ក្នុង​ស្រុក Costco ក៏​បាន​ទម្លាក់​ទីផ្សារ e-commere ក្នុង​ប្រទេស​នេះ រាង​ទាប​ជាង​គូ​ប្រជែង​ដទៃ។ ថ្វី​បើ Amazon បច្ចុប្បន្ន​កំពុង​ដំណើរការ ប៉ុន្តែ​ទំហំ​នៃ​ការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​មក​ប្រើប្រាស់​របស់​អតិថិជន ហាក់​នៅ​មាន​កម្រិត។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ៣០ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ៥.៧ ភាគរយ
៩.ប្រទេស​រុស្ស៊ី:
​ថ្វី​បើ​ប្រទេស​មហា​អំណាច​មួយ​នេះ ជាប់​ឈ្មោះ​ជា​ប្រទេស​លំដាប់​ទី ១ មាន​អ្នក​ប្រើប្រាស់​អ៊ីនធឺណិត​ច្រើន​បំផុត​ក្នុង​ទ្វីប​អឺរ៉ុប​ក្តី ប៉ុន្តែ​ទីផ្សារ​លក់ (Online) ក្នុង​ស្រុក​មាន​ត្រឹម​តែ ២ ភាគរយ។ គេហទំព័រ​ Ulmart, Citilink&Ozon ជា​ជំហរ​រឹង​មាំ​បំផុត​នៃ e-commerce ក្នុង​តំបន់។
  • ទំហំ​លក់ (Online) ប្រចាំ​ឆ្នាំ: ២០ ប៊ីលាន​ដុល្លារ
  • ​​ភាគហ៊ុន E-commerce នៃ​ទីផ្សារ​លក់​រាយ​សរុប: ២ ភាគរយ
១០.ប្រទេស​ប្រេស៊ីល:
សន្ទុះ​នៃ​ការ​ហក់​ឡើង​ទីផ្សារ e-commerce ហាក់​មាន​កំណើន ២២ ភាគរយ​នា​ឆ្នាំ​កន្លង​ទៅ ជំរុញ​ឲ្យ​ទីផ្សារ​ក្នុង​ស្រុក​សរុប​នៃ​ការ​លក់ Online មាន​ប្រហែល ២.៨ ភាគរយ។ កាន់កាប់​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​ក្នុង​ស្រុក MercadoLibre&B2W Digital Inc។
ប្រភព៖ business ប្រែ​សម្រួល៖ កៅ រក្សា

No comments:

Post a Comment